Mölders, C., & Vogt, C. (2019). Führung als Teamwork: Wie Mitarbeiter die Führungsbeziehung mitprägen. Wirtschaftspsychologie aktuell, 2, 17-20.
Vogt, C. & Mölders, C. (2019). Wer Respekt sät ... . Was Führungskräfte tun können, um Respekt zu bekommen. schulmanagement, 1, 18-22.
Decker, C. & Van Quaquebeke, N. (2015). Getting respect from a boss you respect: How different types of respect interact to explain subordinates' job satisfaction as mediated by self-determination. Journal of Business Ethics, 131, 543–556. doi:10.1007/s10551-014-2291-8
Decker, C. & Kersten, J. (2015). Minority police officers’ contribution to police-ethnic minority conflict management. European Journal of Policing Studies, 2(4), 461-481.
Decker, C., van Gils, S., & Eckloff, T. (2015). Leadership and employee personal initiative: How respectful leadership can replace prototypicality. Academy of Management Annual Meeting Proceedings, USA, 1, 15240-15240. doi: 10.5465/AMBPP.2015.15240abstract
Decker, C. & Kersten, J. (2015). Konfliktlösung zwischen Polizei und ethnischen Minderheiten. Bericht zu den Projektergebnissen und der Abschlusstagung von COREPOL. TOA-Magazin, 01/April 2015, 38-41.
Decker, C., Kunz, N. & Kersten, J. (2014). Challenging integration and police presence: Determinants of subjective safety for persons with a Turkish migration background. Archiwum Kryminologii, XXXVI, 325-340. doi: 10.7420/AK2014A
Decker, C., Mölders, C. & Van Quaquebeke, N. (2014). Mehr als ein Kuschelfaktor: Die Sehnsucht nach Respekt. Wirtschaftspsychologie aktuell, 4, 46-48.
Van Quaquebeke, N., Mölders, C. & Decker, C. (2014). Sehnsucht nach Respekt: Wie wollen wir unser Miteinander strukturieren? Forschung & Lehre, 21(11), 918-919.
Boltz, J., Fischbach, A., Decker, C. & Hahn, A.H. (2010). Wertschätzung sichtbar machen – Das Kundenfeedback-Tool. Praeview – Zeitschrift für innovative Arbeitsgestaltung und Prävention, 3, 16-17.
Decker, C. & Fischbach, A. (2010). Der Zusammenhang zwischen Wertschätzung, Stolz, Zufriedenheit und Engagement im Einzelhandel – Vorgesetzte und Kollegen spielen eine wichtigere Rolle als Kunden. Praeview – Zeitschrift für innovative Arbeitsgestaltung und Prävention, 3, 10-11.
Bücher
Vogt, C. (2018). Respectful leadership: Analyses of its effects on followers. Dissertation. Universität Hamburg.
Vogt, C. & Kersten, J. (Hrsg., 2016). Strengthening democratic processes: Police oversight through Restorative Justice in Austria, Hungary and Germany. Frankfurt a. M.: Verlag für Polizeiwissenschaft.
Kersten, J., Burchard, A. & Decker, C. (Hrsg., 2014). Policing minority communities: Restorative justice approaches and its embeddedness in Austria, Hungary and Germany. Münster: Deutsche Hochschule der Polizei - Hochschulverlag.
Buchkapitel
Vogt C., & Skoluda N. (2020, online first). Respect. In M. Gellman (ed.), Encyclopedia of Behavioral Medicine. New York, NY: Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-6439-6 Online ISBN 978-1-4614-6439-6
Vogt, C. (2020). Respekt. In R. Wiechmann & L. Paradiek (eds.), Agile Werte leben. Mit Improvisationstheater zu mehr Selbstorganisation und Zusammenarbeit (p. 168). Heidelberg: dpunkt.verlag.
Bürger, B. & Vogt, C. (2016). The Austrian Human Rights Advisory Board: Preventing unethical use of police force with regard to restorative justice principles. In C. Decker & J. Kersten (Hrsg.). Strengthening democratic processes: Police oversight through Restorative Justice in Austria, Hungary and Germany (pp. 117-140). Frankfurt a. M.: Verlag für Polizeiwissenschaft.
Kunz, N., Vogt, C., Kersten, J. & Burchard, A. (2016). Complaint procedures and restorative justice solutions for conflicts between police and Turkish minority people. In C. Decker & J. Kersten (Hrsg.). Strengthening democratic processes: Police oversight through Restorative Justice in Austria, Hungary and Germany (pp. 65-82). Frankfurt a. M.: Verlag für Polizeiwissenschaft.
Decker, C. & Van Quaquebeke, N. (2016). Respektierte und respektvolle Führung verstehen, fördern und entwickeln. In J. Felfe & R. van Dick (Hrsg.), Handbuch Mitarbeiterführung: Wirtschaftspsychologisches Praxiswissen für Fach- und Führungskräfte (S. 27-40). Berlin: Springer Verlag.
Decker, C., Kunz, N., Burchard, A. & Kersten, J. (2014). Turkish migrants in Germany in conflict with the police: Conflict analysis and recommendations for conflict resolution. In A. Kozary (ed.), Police-minority relations: Policing - Ethnic minorities. Restorative Justice in police practice (pp. 11-28). Budapest: L’Harmattan.
Decker, C., Burchard, A. & Kersten, J. (2014). Restorative justice – the German perspective. In J. Kersten, A. Burchard & C. Decker (Hrsg.), Policing minority communities: Restorative justice approaches and its embeddedness in Austria, Hungary and Germany (pp. 93-108). Münster: Deutsche Hochschule der Polizei - Hochschulverlag.
Decker, C. & Van Quaquebeke, N. (2014). Respektvolle Führung. In J. Felfe (Hrsg.), Trends der psychologischen Führungsforschung. Neue Konzepte, Methoden und Erkenntnisse (S. 89-101). Göttingen: Hogrefe.
Fischbach, A., Decker, C. & Lichtenthaler, P.W. (2012). Emotionsarbeit, Wertschätzung und Stolz in Einzelhandel und Pflege. In Reichwald, R., Hermann, S., Frenz, M. & Schipanski, A. (Hrsg.), Dienstleistungsqualität durch Professionalisierung. Beruflichkeit – Kompetenzentwicklung – Wertschätzung (S. 525—539). Wiesbaden: Gabler.
Fischbach, A., Wagner, C. M., Decker, C. & Boltz, J. (2011). Kundenseitige Wertschätzung erhöhen und nutzen – Entwicklung und erster Praxistest des Kunden-Feedback-Tools TEK. In K.-G. Ciesinger, A. Fischbach, R. Klatt & H. Neuendorff (Hrsg.), Berufe im Schatten (S. 217-224). Münster: LIT-Verlag.
Fischbach, A., Wohlers, C., Lichtenthaler, P.W., Zeuch, N. & Decker, C. (2011). Service erfolgreich gestalten – Wertschöpfung durch Wertschätzung im Einzelhandel. In K.-G. Ciesinger, A. Fischbach, R. Klatt & H. Neuendorff (Hrsg.), Berufe im Schatten (S. 111-142). Münster: LIT-Verlag.
Fischbach, A., Decker, C., Zeuch, N. & Lichtenthaler, P.W. (2011). Unterschiedliche Wertschätzungserfahrungen in der Alten- und Krankenpflege. In K.-G. Ciesinger, A. Fischbach, R. Klatt & H. Neuendorff (Hrsg.), Berufe im Schatten (S. 53-78). Münster: LIT-Verlag.
Decker, C. & Fischbach, A. (2010). Wertschätzung – Garant für gutes Arbeiten. In T. Rigotti, S. Korek & K. Otto (Hrsg.), Gesund mit und ohne Arbeit (S. 237 – 248). Lengerich: Pabst Science Publishers.
Vorträge
Vogt, C. (2020, June 29-July 1). Pregnancy as major risk factor to female victims in domestic abuse cases: Perpetrator motives and implications to frontline responders [Conference session]. 2020 Annual Conference of the European Network on Gender and Violence (ENGV), Copenhagen, DK (Conference cancelled).
Giljohann, S., & Vogt, C. (2019). Networks against domestic abuse in Berlin: from intervention to prevention. The Fifth International Conference on Law Enforcement & Public Health (LEPH) , Edinburgh, UK, October 21st- 23rd.
Kersten, J., & Vogt, C. (2019). Leadership as key resource for frontline responses to domestic abuse. The Fifth International Conference on Law Enforcement & Public Health (LEPH) , Edinburgh, UK, October 21st- 23rd.
Vogt, C., & Kersten, J. (2019). Human factors shaping institutional responses to domestic violence. Paper presented at the European Conference on Domestic Violence, Oslo, NO, September 1st-4th.
Vogt, C. (2018). Bleibt alles anders? Respekt als Wert im Wandel. Paper presented at the poliTE Workshop: Soziale Angemessenheit, Bielefeld, GER, November 28th-29th.
Vogt, C. (2018). Warum wir Respekt brauchen – Perspektiven aus Forschung und Praxis. Vortrag auf der Fachtagung “Was heißt hier Respekt?! Eine interdisziplinäre Annäherung” des LWL – Landesjugendamt Westfalen, Münster, GER, March 15, 2018.
Vogt, C. & Johannsen, J. (2018). Erfolgreich führen: Respekt und interkulturelle Kommunikation. Vortrag zum 56. Gesprächsabend der Stiftung Weltweite Wissenschaft, Hamburg, GER, February 19, 2018.
Vogt, C., Van Quaquebeke, N., Grover, S., Schulz, H., & Kling, H. (2017). The two faces of respectful leadership and their effects on employee performance. Paper presented at the 16th Conference of the European Association of Work and Organizational Psychology, Dublin, IE, May 17th-20th.
Vogt, C. (2017). Conflict resolution and the policing of ethnic minorities in Germany, Austria, and Hungary: Project COREPOL - main findings. European Union Agency for Law Enforcement Training (CEPOL) Seminar “Mediation, conflict resolution, Restorative Justice and the policing of ethnic minorities”, Münster, GER, January 9-13, 2017.
Vogt, C. & Kersten, J. (2016). Respect-building as challenge for modern policing. Paper presented at the American Society of Criminology Conference (ASC), New Orleans, LA, November 16th – 19th.
Vogt, C. & Van Quaquebeke, N. (2016). Respectful leadership and social comparison. Poster: EAWOP Early Career Summer School, Birmingham, UK. September 12th-16th.
Decker, C., van Gils, S. & Eckloff, T. (2015). Leadership and employee personal initiative: How respectful leadership can replace prototypicality. Paper presented at the Academy of Management Meeting (AOM), Vancouver, CAN, August 7th – 11th.
Decker, C., van Gils, S., Van Quaquebeke, N. & Eckloff, T. (2015). If you are not one of us, at least show some respect: Leader prototypicality and the relationship between respectful leadership and follower personal initiative. Paper presented at the 16th conference of the European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP), Oslo, NO, May 20th – 23rd.
Decker, C. & Kunz, N. (2014). Turkish migrants’ feelings of being safe: The paradox of integration and subjective security. Paper presented at the 14th Annual Conference of European Society of Criminology (EUROCRIM2014), Prague, CZE, September 10th-13th.
Decker, C. & Magiera, K. K. (2014). Police officers' conflict management and restorative justice. Paper presented at the XVIII ISA World Congress of Sociology, Yokohama, JPN, July 13th-19th.
Decker. C. (2014). Relationship-building between police and ethnic minorities: The impact of police presence and respect. Paper presented at the Stockholm Criminology Symposium 2014, Stockholm, SWE, June 9th-11th.
Decker, C. & Van Quaquebeke, N. (2014). Two types of respect and their impact on job satisfaction. Poster presented at the 29th Annual Society for Industrial and Organizational Psychology Conference (SIOP), Honolulu, Hawaii, USA, May 15th – 17th.
Decker, C. & Kersten, J. (2014). Police and ethnic minorities in different countries (Germany, Austria, Hungary). Preliminary results of the COREPOL project with focus on Germany. Paper presented at the Symposium “Comparative Research into Policing: Migrants as Police Officers", Hamburg, GER, January 30th-31st.
Decker, C. (2014). The Turkish minority in Germany and their interaction with the German police. Paper presented at the Workshop “Policing – Ethnic Minorities”, Budapest, HU. January 14th-15th.
Decker, C., Van Quaquebeke, N. & Graf, M. M. (2013). Getting respect from a boss you respect: How different types of respect interact to explain subordinates' job satisfaction as mediated by self-determination. Paper presented at the 16th conference of the European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP), Münster, GER, May 22nd – 25th.
Decker, C., Frankus, E., Mayrhofer, H. & Kersten, J. (2013). Communicating respect in conflict mediation: An exploratory study. Poster presented at the 16th conference of the European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP), Münster, GER, May 22nd – 25th.
Decker, C. (2013). Respektvolles Verhalten als Schlüsselkompetenz in der Pflege. Interprofessioneller Pflegekongress von Springer Medizin „Viele Professionen – ein Patient“, Dresden, 19.04.2013.
Decker, C. (2013). Respekt – ein Thema für Klein und Groß. Vortrag auf der Kita-Fachtagung 2013 „Früh übt sich - … Ich und die anderen – Respekt, Entwicklung, Ressourcen“ der ver.di in Hannover, 21.02.2013.
Decker, C. & Fischbach, A. (2011, May). Nice customers, excellent service: Customers‘ service appreciation as a predictor of positive service outcomes. Paper presented at the 15th Conference of the European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP) 2011, Maastricht.
Fischbach, A. & Decker, C. (2011, April). What's good for customers is good for service workers: Appreciation as a source and work engagement as a consequence of service workers' pride. Poster at the 26th Annual Society for Industrial and Organizational Psychology Conference (SIOP), Chicago, IL.
Decker, C., Fischbach, A. & Eisenbrandt, K. (2009, September). Emotions- und Situationsspezifität von Emotionsregulationsstrategien. Vortrag auf der 6. Tagung der Fachgruppe für Arbeits- und Organisationspsychologie in der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Vienna, Austria.